Monday, April 13, 2009

Ku Mohon Anugerah Agung











Ya Allah, datangkanlah tenang
Biar apa kucar-kacir dan hidup hiruk-pikuk
Jiwa ini tetap lapang

Ya Allah datangkanlah ruang
Bagaimana sempitnya hidup dan ujian menghimpit
Jalanku tak akan goyang

Ya Allah datangkanlah cukup
Biar dimana pun aku melihat kelebihan
Hati ini tak akan takjub

Ya Allah datangkanlah ikhlas
Biarpun apa aku lakukan, untuk siapa dan di mana
Nawaituku keranaMU jelas

Ya Allah datangkanlah rendah hati
Biar apapun kumiliki, segala apa ku fahami
Datang dan pergiku tiada yang iri

Ya Allah datangkanlah syukur
Biar aku sentiasa menghargai apa jua pemberian, apa jua ujian
Hatiku tak akan terlentur, jayaku tiada takbur

Ya Allah datangkanlah malu
Biar sekuat mana kemahuan menggamit, mencuit-cuit
Aku tak akan tunduk , jatuh kerana nafsu

Ya Allah datangkanlah taat
Biar kepuncak mana aku tiba, apa jua godaannya
Imanku utuh bertambah kuat

Ya Allah datangkanlah redha
Biar datang biar pergi, apa jua segala
Aku terima berlapang dada

Ya Allah datangkanlah bahagia
biar bagaimana airmataku tumpah lantaran sakitnya rasa
Senyumanku senang manis bergula

Ya Allah berilah kepadaku Ikhsan
Selama nafas masih terhela selagi ada nyawa
Tak akan ku lupa aku siapa... sebagai hamba!

Amin ya rabbal alamin!

3 comments:

  1. salam kak...i especially like this one...macam doakan...serupa kita mohon kat Allah kan? yelah...banyak dugaan yg datang, saya ingat tulisan akak ni...biar kita berlapang dada.musibah yg sebesar musibah pun insyaallah dan alhamdulillah dapat saya harungi...dah settle dan alhamdullillah menuju puncak bahagia sekarang.banyak lg dugaan dari masyarakat sekeliling tapi selagi kita ada agama,ada keluarga yg support seteguh teguhnya...saya rasa lebih gembira berbanding dulu...i miss u kak

    ReplyDelete
  2. Musibah dan nikmat silih dtg dan pergi
    Namun hambaMu tetap dgn ape yg telah Kau takdirkan untuknya
    Bermohon dan berharap di antara Kau terima atau tidak
    Berbekal Iman dan keyakinan yg Kau tidak sesekali
    Akan membiarkan hambaMu ini terkapai tanpa lindungan dan kasih rahmatMu
    Ya Allah jadikanlah hambaMu ini hamba yg bersyukur sentiasa kpdMu...
    Sehingga dijemput bertemu dgnMu...
    Di atas landasan siratalmustaqim...insyaAllah aameen..

    ReplyDelete