Saturday, October 6, 2012

Bila airmata Kasih membanjiri alam ku

wahai hati
cekal lah kamu
wahai jiwa
tenang lah kamu
wahai akal
waras lah kamu
wahai diri
kuatlah kamu
wahai aku
redha lah kamu

sesungguhnya kamu tahu
hidup adalah perjuangan yang panjang'
sehingga tiba mati
dan mati penantian perih pedih menunggu
syurga atau neraka

bila syurga duniaku goyah
apakah masih tinggal kekuatan
pada diri yang mengharap tempat berteduh
bukan sia-sia pertemuan kita
di hujung sisa-sisa usia

lalu kasih aku dipenuhi gundah gulana
biar selama ini kamu menghalau segala sepi dan duka di hati
walau aku tahu segalanya sementara...gementarnya jiwa kerdil ini
kemanakah aku tanpa kamu....walau tahu Tuhan tak pernah tinggalkan aku
duniaku yang mula menyala...tiba-tiba malap dan pudar warnanya...

kasih...kosongnya aku tanpa kamu
kasih... siapalah aku tanpa kamu..

No comments:

Post a Comment